본문 바로가기
생활정보

Post-Measurement of 4th Generation Sorento Diesel 4WD Expressway in Kia

by ※.. 2020. 4. 1.
반응형

Today's star is Kia Motors' fourth-generation Sorento diesel, which measures the gas mileage and driving on the highway from Seoul to Gimcheon.

Releasing the full-change model into the fourth generation, Sorento has made a step forward from the third generation in the power train, including the first gasoline hybrid in the line-up, as well as the eight-speed DCT Smartstream based on diesel engines. In addition, the new third-generation platform has been applied to improve driving stability with a low-centered design and is known to be able to respond actively to powered power trains, including hybrids.

We went to Gimcheon to measure fuel efficiency with the 2.2L diesel 4WD model of the 4th generation Sorento, which made significant changes in platform and power train as well as exterior and interior design. The Smartstream D2.2 engine in the Sorento full-change model delivers a peak power of 202/3,800 (ps/rpm) and a maximum torque of 45.0/1,750 to 2,750 (kg.m.rpm), and the transmission is Kia's first Smartstream wet 8-speed DCT.

Efficiency is a combined 13.0 km/l (11.8 km/l city/l highway 14.9 km/l) with a test drive (2.2 diesel 4WD 20 inch tire) and CO2 emissions of 147 g/km.

The fourth generation Sorento's fuel economy was measured on a 235-kilometer route from Seoul to Gimcheon as usual. The measurement method is the same. Stop at the gas station before departure to refuel, then take the highway to your destination. Driving is subject to road speed limits whenever possible, but it is repeated with the flow, and vehicles with cruise control take full advantage of these features. At the destination, refuel again to determine the amount of fuel used and the distance traveled by the thread, and to calculate the fuel efficiency.

It can be somewhat different from the standard government-operated fuel economy or the fuel economy measured by individuals to be measured by direct refueling and driving. In addition, the results below can be seen as the efficiency of long-distance driving, as they may be affected by various factors, including the condition of the test-drive, minor traffic conditions on the road, and weather conditions, including external temperatures.

In addition, we wore masks at all sections of the fuel economy measurement in relation to Corona19, and we did not use any facilities other than taking photos when visiting rest areas for an interim inspection. This is to inform you that you have used disposable gloves when refueling and have followed the rules to prevent infection, such as sterilizing them with a setinizer after refueling.

Pre-start refueling _ GS Caltex Pangyoil Self-Fuelling Station
Prior to the full fuel economy measurement, we stopped at the GS Caltex self-oil station in Pangyo and filled it with fuel. To minimize the error of the gas station and the gas station between the origin and the destination, fill the tank with diesel enough to no longer be refueled.

I looked at the trip computer's driving information.

The fourth generation Sorento with a total driving distance of 266 km is filled with fuel, and the driving distance is 886 km. The mileage, average fuel economy, driving time, and AUTO STOP operation time were all initialized before the highway fuel economy measurement was started.


Fuel economy review departs
Sorento's fuel economy review, which departed early in the afternoon. Unlike still cold weather in the morning and evening, as the temperature rose in midday, the air conditioner was turned on and the temperature in the car was lowered moderately when the air conditioner was lowered to 23.5°C. The test-drive car was measured in an air-conditioned environment throughout the journey to Gimcheon because it was not tinted. In addition, we inform you that we have set the Comfort mode to drive.

During the flight out of Pangyo, the AUTO STOP was actively involved in stopping into the signal atmosphere, reducing unnecessary fuel consumption, reducing emissions, and blocking diesel engine-specific vibrations and noises, resulting in three birds with one stone. The AUTO STOP, which is frequently operated, quickly switched on and off the engine, did not feel much different.


After getting out of Pangyo City and on the highway, we set up and drove smart cruise control at a maximum speed of 110km/h to Seoul tollgate. The full-change fourth-generation Sorento is equipped with navigation-based smart cruise control that applies both stop and restart as well as the safety section and the reduction function. This has also made it useful to use the effective HDA function when driving on highways.


Gyeongbu Expressway Section
After passing through Seoul tollgate, drive the Gyeongbu Expressway with a maximum speed of 110km/h to the Singal branch point entering Yeongdong Expressway. In the Gyeongbu Expressway, the Smart Cruise Control was also set to the maximum speed limit, and it was driven to the flow with the help of the HDA (Highway Drive Assist) function, which actively maintains the center of the car. The small trade situation on the Gyeongbu Expressway is smooth.


Yeongdong Expressway Section
Yeongdong Expressway, which enters the Singal branch, will travel to the Yeoju branch of the Jungbu inland highway, with a maximum speed of 100 km/h. After entering Yeongdong Expressway, smart cruise control was re-established to the maximum speed limit, and the smooth communication as always allowed us to drive at the maximum speed limit.

Note that when driving 100 km/h, the engine rev of the fourth generation Sorento 2.2D 4WD is slightly above 1500 rpm.


Jungbu inland highway section
The Jungbu Expressway, which has passed the Yeoju branch, will run to the Namkimcheon IC near the destination. The maximum speed limit varies depending on the section, but is adjusted to 110 km/h by the down-slope point and then to 100 km/h. As a result, the smart cruise control was set to a maximum speed of 110 km/h with the entry at the Yeoju branch.

At 110 km/h the engine revs of the Sorento are approximately 1,750 rpm. The third-generation platform not only improves overall driving stability, but also allows dual-joint sound glass to be applied to the front and left and right sides of the first row to effectively block noise when driving at high speeds.

Advanced Driver Assistance System (ADAS)
The 4th generation Sorento has all the ADAS in place of its new model. The primary trim also has forward anti-collision assistance, anti-car exit assistance, driver attention warning, high beam assist, car maintenance, and multiple anti-collision automatic braking, and the driver assistance system can be added as a choice of 'drive The navigation-based drive Wise includes navigation-based smart cruise control, highway driving assistance, forward collision avoidance assistance, rear collision avoidance assistance, and safe descent assistance, while forward collision prevention assistance has added the ability to detect intersection differences.

HDAs were activated and driven in almost every section of the fuel economy, with the ability to maintain the center of the car, as well as natural assistance in the area of deceleration depending on traffic conditions. Of course, there is no doubt that it is useful on highways and on motorways under the category of 'supplementary systems', although steering assistance has been lifted or vehicle awareness has been slowed down by sudden changes in interchange and lane changes.

Interim Inspection Point _ Goesan Rest Area Down
If you continue driving with HDA's active assistance, you will arrive at the Goesan Rest Area, the mid-check point for fuel economy measurements. On arrival at the rest stop, a light stretch will relieve fatigue from long-distance driving, while checking the trip computer's driving information and organizing the interim results of the fuel economy review.

From Seoul to Goesan Rest Area, Kia Motors' new Sorento 2.2 Diesel 4WD has a driving distance of 121.0 kilometers and takes an hour and 21 minutes to drive. Due to the lack of noticeable congestion, the AUTO STOP operated for 1 minute and 20 seconds on the signal waiting section around Pangyo, and the fuel gauge was still pointing at F as it was at the start. The remaining fuel allowed to travel 815 km and the most important average fuel economy was 17.6 km/l.


Jungbu inland highway section _ to Nakdong Branch
We left the rest area right after an interim inspection and continued our drive to the destination, Gimcheon. From Goesan Rest Area to Nakdong Branch, the maximum speed limit for the Jungbu Inland Expressway was 110km/h, setting the new Sorento's smart cruise control back to its maximum speed and continuing its driving. After entering the rest stop, the road was smooth and was able to maintain its flow at its maximum speed.

반응형

댓글