본문 바로가기
생활정보

From Color to Space, An Immortal of Genesis All New G80.

by ※.. 2020. 4. 1.
반응형

On Thursday, one day before the last day of March 2020, Genesis introduced the full change model of the G80, which led to the brand's creation.

The 3rd generation Genesis G80 was launched live streaming in the aftermath of the Corona19, and was broadcast in major regions around the world, including Korea and North America. Since we've already seen the overall design through rendering and official photo, we were able to see the third-generation G80 first-hand side of the car Genesis Gangnam, where we were curious about how it felt in real life.

For your information, the G80 was sold under the name of the Genesis in the first generation (BH), followed by the second generation (DH) and was given the name of the G80 by separating/independent brands into the Genesis in 2016. With the G80 leading up to the G70 and G90 and GV80, it has continued to play a pivotal role as a key model of the Genesis brand, completing the naming method of the G+ alpha-newmeric.

Design
The 3rd generation of the All New G80 offers a sportier proportion by broadening its range and lowering its electric field. The design elements of the Genesis brand have been applied, and the overall body example is adjusted to deliver a distinctly different feeling from the fleet model.

The front is introduced briefly through the G90 and contains all the design elements of the Genesis brand that were applied in earnest through the GV80. A quad lamp with a pentagon crease grille consisting of two lines, top/bottom, will show that it is a 'genesis' at a glance. The centerline starting from the wing logo at the top of the hood, the character line of the hood starting at both ends of the Crest Grill, also the design elements unique to the Genesis.

If a similar tone and manner GV80 conveys the SUV's signature bold feel, the G80 delivers a sporty vibe with a traditional sedan feel.

The front-wheel drive sedan from both the first and second generations showed impeccable designs, which can be found in the third generation.

The proportion of the typical rear-wheel drive sedan of the long-nose short-deck, with the hood placed long and the trunk short, as well as the sporty feeling by placing the hood low. The parabolic line, first introduced in the GV80, that starts with a quad lamp, naturally connects along the sides, and then gradually to the rear, is reminiscent of the classic car's unique elegance.

The C pillar's quarter glass, which was applied in the second generation at the same time as a simple expression, is an integral part of the G.8 million side designs that are different from the competition model. Quota Glass not only has a unique G80 personality, but it also plays a role in making the window line stylish and sporty, which can be frustrating by thick drawing.

The rear is the same as the front, highlighting the quad tail lamps. Since there was no brand that applied the horizontal lamp design to both the front, side and rear, I think it is a perfect design element for Genesis. The G80 is a semi-large sedan because it also provides visual stability and makes the body look wider.

Chrome decorations at the top of the trunk and electric trunk buttons remind you of the Genesis wing logo, while dual mufflers at the bottom of the bumper remind you of Genesis' Crest Grill. A part of the design in a large frame, as well as the willingness and effort of the oracle to express the color of the brand in a small detail. In addition, just like the GV80, the surface of the trunk is acoustically rounded, indicating the identity of the 80 series.

The atmosphere inside is not much different from the GV80.

The four-spoke steering wheel, with a flexible curve, has a button for multimedia and ADAS, and a paddle shift for controlling the eight speed automatic transmission is located behind it. Beyond the steering wheel is a 12.3 inch digital cluster with a 3D stereoscopic display and a head-up display at the top.

As an emphasis on the beauty of the margins, almost all functions are contained in the 14.5-inch infotainment display and Genesis integrated controller, and air conditioning controls that require intuitive use while driving are configured with dial and touch displays to minimize button flow. The top-to-bottom separation of half of the steering wheel has created an environment where you can focus on driving, as well as the beauty of the margin.

There is no shortage of face of the equipment loaded. The 14.5-inch infotainment features augmented reality (AR) navigation, in-vehicle simple payment system Genesis capay and ballet mode, and the sound consists of a Lexicon sound package (18 speakers) with Quantum Logic Surround. The dual monitor for the rear seats not only supports touch input but also left/right independent image and voice functions via earphones. Ambient mood lamps, which can be changed to 64 colors, such as crash pads and door trims, and air-cleaners with second row independent air conditioning function are equipped with an air-clean system that cleans the fresh air twice with a filter.

In addition, the navigation system of wireless updates, the home connection between the car and the home, and the smartphone can check the surroundings of my car, as well as the digitalization of the phone connectivity of Android Auto and Apple CarPlay. However, wireless carplay and Android Auto did not apply.

Space
The second generation's ability to cope with the owner-driven and the shopper-driven is comparable to the third generation's. The overall width is wider than the G90, and the relaxation felt in the interior space is sufficient. Despite the high-level rear-wheel drive center tunnel, there was no shortage or frustrating impression.

Depending on the trim level, the seats are covered with natural leather and prime napa leather, with quilting and piping to be refined. Both the driver and passenger seats are adjusted in 12 directions, and the driver's seat adds an 18-way adjustment and stretching mode with ergo modern seats.

The rear seats are said to have a smaller headroom as well as legroom, although the roofline is smooth enough to remind them of a fast bag. It was not comparable to flagship, but was able to see plenty of room for ease, and the relatively high-rise center tunnel made it seem more suitable for a two-person ride than a three-person ride.

Similarly, the optional Comfort Package adds power regulation, ventilation and neck pillows to the rear seats.

반응형

댓글